מלכותי
מלכותי קטנה אבל גם גדולה
ושעריה נפתחים במפתח של סודות.
מותר וכדאי לאחרים להשיא את רווחיה
מנהרת גדולתה אף ששטחה כה זעיר.
יש עומק ורוחב מול עיני, בבהירות
חלומות-חלונות כהרים שמופיעים במהירות.
תווי שירי נוסעים בעמקים, בהד נעים נישאים
את הדרך מפארים לטיולים במרחבים.
מקורותתווי שירי נוסעים בעמקים, בהד נעים נישאים
עריכה: שושנה יונה מנשה.
השראה מהרצאה של אמונה אלון:
"מלכותי היתה קטנה ממני" רבקה מרים
[נולדה 1952] סופרת חשובה שכתבה הרבה ספרים
להערכה גדולה ופרסים חשובים.
רבקה מרים
ספר תהילים פרק קיח
(יט9 פִּתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי צֶדֶק אָבֹא בָם אוֹדֶה יָהּ:
מלבי"ם על תהילים פרק קיח פסוק
יט – חלק באור הענין
(יט) פתחו – (המלך והצדיקים שהלכו עמו
הגיעו לפני הבהמ"ק להודות ולהקריב זבחי
תודה וקרבן היום), ומצוה אל השוערים
שיפתחו לו שערי צדק – שהמה שערי
בהמ"ק שיבא בם להודות לה' – וקראם שערי
צדק כי אחר שבא ישועתו ע"י היסורים נהג
ה' עמו במדת צדק כפי המעשה, לא במדת
חסד:
ספר השל"ה הקדוש – מסכת פסחים –
ביאור ההגדה (טז)
פתחו לי שערי 'צדק', מדת המלכות, כי תהיה
המלוכה [לה'].
ספר תהילים פרק קל
(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְדֹוָד:
(ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת
לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:
עין יעקב על מסכת ברכות אות (נד)
א מִשּׁוּם רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב, אַל יַעֲמֹד
אָדָם בְּמָקוֹם גָּבוֹהַּ וְיִתְפַּלֵּל, אֶלָּא בְּמָקוֹם נָמוּךְ
וְיִתְפַּלֵּל, שֶׁנֶּאֱמַר, (תהלים קל) "מִמַּעֲמַקִּים
קְרָאתִיךָ ה'". [תַּנְיָא נַמִי הָכִי, לֹא יַעֲמֹד אָדָם
לֹא עַל גַּבֵּי כִּסֵּא וְלֹא עַל גַּבֵּי שְׁרַפְרַף וְלֹא
בְּמָקוֹם גָּבוֹהּ וְיִתְפַּלֵּל אֶלָּא בְּמָקוֹם נָמוּךְ
וְיִתְפַּלֵּל, לְפִי שֶׁאֵין גַּבְהוּת לִפְנֵי הַמָּקוֹם,
שֶׁנֶּאֱמַר, "מִמַעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ ה'"], וּכְתִיב,
(שם קב) "תְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף".
ספר בית אלקים – שער התפילה –
פרק שמיני
ומקום התפלה שיהיה מקום נמוך למדו אותו
השראה מהרצאה של אמונה אלון:
"מלכותי היתה קטנה ממני" רבקה מרים
[נולדה 1952] סופרת חשובה שכתבה הרבה ספרים
להערכה גדולה ופרסים חשובים.
רבקה מרים
ספר תהילים פרק קיח
(יט9 פִּתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי צֶדֶק אָבֹא בָם אוֹדֶה יָהּ:
מלבי"ם על תהילים פרק קיח פסוק
יט – חלק באור הענין
(יט) פתחו – (המלך והצדיקים שהלכו עמו
הגיעו לפני הבהמ"ק להודות ולהקריב זבחי
תודה וקרבן היום), ומצוה אל השוערים
שיפתחו לו שערי צדק – שהמה שערי
בהמ"ק שיבא בם להודות לה' – וקראם שערי
צדק כי אחר שבא ישועתו ע"י היסורים נהג
ה' עמו במדת צדק כפי המעשה, לא במדת
חסד:
ספר השל"ה הקדוש – מסכת פסחים –
ביאור ההגדה (טז)
פתחו לי שערי 'צדק', מדת המלכות, כי תהיה
המלוכה [לה'].
ספר תהילים פרק קל
(א) שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְדֹוָד:
(ב) אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת
לְקוֹל תַּחֲנוּנָי:
עין יעקב על מסכת ברכות אות (נד)
א מִשּׁוּם רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב, אַל יַעֲמֹד
אָדָם בְּמָקוֹם גָּבוֹהַּ וְיִתְפַּלֵּל, אֶלָּא בְּמָקוֹם נָמוּךְ
וְיִתְפַּלֵּל, שֶׁנֶּאֱמַר, (תהלים קל) "מִמַּעֲמַקִּים
קְרָאתִיךָ ה'". [תַּנְיָא נַמִי הָכִי, לֹא יַעֲמֹד אָדָם
לֹא עַל גַּבֵּי כִּסֵּא וְלֹא עַל גַּבֵּי שְׁרַפְרַף וְלֹא
בְּמָקוֹם גָּבוֹהּ וְיִתְפַּלֵּל אֶלָּא בְּמָקוֹם נָמוּךְ
וְיִתְפַּלֵּל, לְפִי שֶׁאֵין גַּבְהוּת לִפְנֵי הַמָּקוֹם,
שֶׁנֶּאֱמַר, "מִמַעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ ה'"], וּכְתִיב,
(שם קב) "תְּפִלָּה לְעָנִי כִי יַעֲטֹף".
ספר בית אלקים – שער התפילה –
פרק שמיני
ומקום התפלה שיהיה מקום נמוך למדו אותו