28
מאי
2015
0

חזק ואמץ!

מחשבות השמחה ברוחי

הופכות לפעולה לפי כוחי.

כמשאבה השואבת מים

במנגינות הגשמים.

ידידות יקרה לרוב

אתן אוכל ללב הקרוב.

ואולי תחפושות אוסיף

אבל כדי להאיר את הטוב מבפנים,כך עדיף.

יתדות של שירת התורה מלחינות בשמחה את קבלת ברכתה.

חכמים בהתכנסותם

מוסיפים מוסיקת עולם לאוזנם.

ריקודים אמיתיים

על "קוץ היוד" כתר ותגים

את שירי אני אפרוט

מסודות הספר "הבהיר".

השמש מופיעה מהירה

לאחר הירח סוגרת את הלילה

בלי חשש -הדרך ברורה

זרועה בקשיים למשימה.

ואיך אתמודד?

בכוחות ממנו לאני הבודד.

לעשות מה שאפשרי – באנרגיה

ובכל מצב באומץ ובסינרגיה.

יתדות של שירת התורה מלחינות בשמחה את קבלת ברכתה.

מקורות
ממחשבות:
סדור תפלה – נוסח אשכנז – סדר קבלת שבת
לִקְרַאת שַׁבָּת לְכוּ וְנֵלְכָה. כִּי הִיא מְקוֹר הַבְּרָכָה. מֵרֹאשׁ מִקֶּדֶם נְסוּכָה. סוֹף מַעֲשֶׂה בְּמַחֲשָׁבָה תְּחִלָּה. לכה דודי:
רבנו בחיי על בראשית פרק א פסוק א
כי מה שהיה אדם אחרון הכל למעלה רמה. כי הוא תכלית הכוונה בבריאת העולם. ואם הוא סוף המעשים הלא הוא תחילת המחשבה בטרם החלם. ותכלית הכוונה
בבריאתו. לדעת את אלהיו ולעובדו ולברך אותו. ולהקדישו וליחדו. וכן הוכיח לבנו המשורר אשר שם ה' מחסהו ואתה שלמה בני דע את אלהי אביך ועבדהו )דברי הימים כח, ט):
ספר עמק המלך – שער יג – פרק לה
וידיעתו של הקב"ה אינו כידיעת בשר ודם, כי ידיעתו של הקב"ה מקפת זמן העולם הזה מקצהו ועד קצהו, דהיינו זמן בריאת כל היצור וגלגוליהם, עד התיקון האחרון, שיצא לחפשי אל תענוגי גן עדן. נמצא שידיעתו של הקב"ה היא טובה להסיר תאותו וזוהמתו שקבל עד יהיה נקי, ואז סוף ידיעתו לטובה, כמו תחילת ידיעתו, וזהו אומרם, 'אצל הקב"ה, תחילת המחשבה היא סוף המעשה'
במנגינות הגשמים:
השווה:

\%/http://he.wikipedia.org/wiki
The Song of the Rain VII-by Khalil Gibran I touch gently at the windows with my Soft fingers, and my announcement is a Welcome song. All can hear, but only .The sensitive can understand

"קוצו של יוד"
(לדעת רבנו תם – המשתמש שהעלה תמונה זו, אריה בן שמן, מצהיר בזאת כי הוא מוותר על כל זכויות היוצרים על התמונה,ומשחרר אותה לרשות הציבור. הודעה זו תקפה בכל העולם.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7
"חלק מן האותיות בכתב סת"ם מעוטרות בתגים. התיוג נועד בעיקר ליפות את האותיות אם כי יש לו גם משמעות דרשנית ולפי הגמרא, רבי עקיבא היה לומד דרשות ממיקום התגים באותיות. חוסר תגים
באותיות אינו פוסל את הכתב."
• מעל האותיות ג, ז, ט, נ, ע, צ, ש (הסימן: שעטנ"ז ג"ץ) יש שלושה תגים.
• מעל האותיות ב, ד, ה, ח, י, ק (הסימן: בד"ק חי"ה) יש תג אחד.
• מעל האותיות א, ו, כ, ל, מ, ס, פ, ר, ת (הסימן: מלאכ"ת סופ"ר) אין תגים.
אחד מהדברים המורכבים שנדרש מסופר הסת"ם לדייק בהם היא כתיבת התגים באופן שלא יגעו אחד בשני. ביטוי מפורסם המבוסס על כובד המטלה
אותה מבצע הסופר הוא: "מדקדק על קוצו של יוד" שפירושו שסופר הסת"ם נדרש לדקדק עד לפרט הקטן ביותר שזה הקוץ התחתון של האות יו"ד שחסרונו מעכב את כשרות האות (ראו תמונה).
הטקסט מוגש בכפוף לרישיון CC ייחוס- שיתוף זהה 3.0

סינרגיה

"סינרגיה – (בעברית: אגבור) – סינרגיזם
(מיוונית: synergos – לעבוד ביחד), פעולה משותפת של שני גורמים או יותר הנותנת תוצאה חזקה יותר מאשר הצירוף של פעולות כל הגורמים בנפרד: שיתוף פעולה בין שתי קבוצות, פעולה משולבת."
הטקסט מוגש בכפוף לרישיון CC ייחוס-שיתוף זהה 3.0 ;
ספר דברי פרק לא
(ז) וַיִּקְרָא משֶׁה לִיהוֹשֻׁעַ וַיֹּאמֶר אֵלָיו לְעֵינֵי
כָל יִשְׂרָאֵל חֲזַק וֶאֱמָץ כִּי אַתָּה תָּבוֹא אֶת הָעָם
הַזֶּה אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְדֹוָד לַאֲבֹתָם לָתֵת
לָהֶם וְאַתָּה תַּנְחִילֶנָּה אוֹ

הגב